فروش پستی مجموعه بی نظیر کلکسیون تمامی آثار هارولد لوید
مجموعه های کمدی کلاسیک جهان
خرید اینترنتی تمام آثار هارولد لوید-پکیج کامل آثار هارولد لوید
Harold LLoyd Full Collection
مجموعه آثار کمدی هارولد لوید
عرضه شده در 5 عدد DVD
کیفیت: بسیار عالی ویرایش جدید (بالاترین کیفیت موجود)
قیمت: 9,800 تومان
هارولد لوید در فروردین 1272 (۲۰ آوریل 1893 میلادی) در نبراسکا ی آمریكا به دنیا آ مد از جمله كارهای او ساختن 200 فیلم كمدی است كه بعضیهایشان بدون كلام (صامت) اند و بعضیهایشان هم با كلام. كارهای خوب و محبوبیت هرولد لوید، او را در فهرست مشهورترین و محبوبترین شخصیتهای سینما قرار داده و سال 3591 هم جایزه افتخاری اسكار را نصیبش كردهاست.از ویژگیهای فیلمهای هرولد لوید هیجانانگیز بودن آنهاست. صحنههای تعقیب و گریز، زد و خوردهای خندهدار و صحنههای خطرناك مثل راه رفتن روی لبه پنجره ساختمانی چندین طبقه؛ صحنهای از فیلم «ایمنی تا آخر» كه در آن لوید از ساعتی بر دیواره ساختمانی بلند آویزان است و زیر پایش چیزی دیده نمیشود جز خیابان، از مشهورترین صحنههای تاریخ سینماست.
1923 – Safety Last!
1920 – An Eastern Westerner
1919 – Ask Father
1924 – Girl Shy
1920 -From Hand To Mouth
1923 – Why Worry?
1927 – The Kid Brother
1919 – Bumping Into Broadway
1925 – The Freshman
1919 – Billy Blazes, Esq.
1922 – Dr Jack
1930 – Feet First
1922 – Grandma’s Boy
1921 – Now or Never
1920 – High and Dizzy
1928 – Speedy
1921 – Never Weaken
1920 – Haunted Spooks
1924 – Hot Water
1932 – Movie Crazy
1920 – Get Out and Get Under
1926 – For Heaven’s Sake
1920 – Number Please?
1921 – A Sailor-Made Man
1921 – Among Those Present
موفقیت فیلمهای او در همین سال، سبب تثبیت این شخصیت سینمایی شد. پس از موفیت در تولید فیلمهای بلند، هارولد لوید از روچ جدا شد و از سال 1924 خود مستقلا تهیهکنندگی و کارگردانی فیلمهایش را برعهده گرفت.او در سال 1932 با بازیگر نقش اول زن فیلمهای خود میلدرد دیویس ازدواج کرد که در نخستین برخورد وی را یک عروسک فرانسوی خوانده بود.فیلمهای لوید چون پنجه گربه، اول پاها و پر سرعت با موفقیت بسیار زیادی روبرو شدند. اما هارولد در آغاز دهه چهل به تدریج از سینما کناره گرفت و در سال 1947 خود را کاملا بازنشسته کرد. وی پس از بازنشستگی به فعالیتهای خیرخواهانه به ویژه برای کودکان معلول مشغول شد و یکی از فعالترین موسسههای خیریه برای کمک به کودکان معلول را تاسیس کرد.
موفقیت فیلمهای او در همین سال، سبب تثبیت این شخصیت سینمایی شد. شخصیتی که در تاریخ سینما با نماهایی به یاد ماندنی همچون آویزان شدن از عقربههای ساعت بالای یک خیابان در فیلم ایمنی در آخر ثبت شده است. هارولد لوید اغلب عملیات بدل کاری در فیلمهایش را که شامل صحنههای خطرناکی هم بودند خود انجام میداد که بارها منجر به مصدومیتش شد و حتی در فیلم اشباح شکار شده دو انگشت شصت و اشارهاش را بر اثر انفجار بمب از دست داد که از آن پس ناچار به پوشیدن دستکشی مخصوص شد.
پس از موفیت در تولید فیلمهای بلند، هارولد لوید از روچ جدا شد و از سال ۱۹۲۴ خود مستقلا تهیهکنندگی و کارگردانی فیلمهایش را برعهده گرفت. این اتفاق در زمانی افتاد که سینمای ناطق در حال تغییر دادن سنت سینمای کمدی بود و هارولد لوید نیز با فیلمهایی که تلفیقی از شیوههای کمدیهای سینمای صامت و فیلم ناطق بود وارد این عرصه شد و توانست به موفقیت برسد. لوید پس از آغاز به کار کمپانی تولید فیلمش یکی از اعضای موسس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شد که اهداکننده اسکار، مشهورترین جایزه سینمایی جهان به شمار میرود.
او در سال ۱۹۳۲ با بازیگر نقش اول زن فیلمهای خود میلدرد دیویس ازدواج کرد که در نخستین برخورد وی را یک عروسک فرانسوی خوانده بود. فیلمهای لوید چون پنجه گربه، اول پاها و پر سرعت با موفقیت بسیار زیادی روبرو شدند. اما هارولد در آغاز دهه چهل به تدریج از سینما کناره گرفت و در سال ۱۹۴۷ خود را کاملا بازنشسته کرد. وی پس از بازنشستگی به فعالیتهای خیرخواهانه به ویژه برای کودکان معلول مشغول شد و یکی از فعالترین موسسههای خیریه برای کمک به کودکان معلول را تاسیس کرد. در طول دوران بازنشستگی از سینما وی نه تنها در زمینه عکاسی بلکه مطالعات مربوط به سینمای سهبعدی و تکنیکهای رنگی در سینما نیز فعال بود، برخی از عکسهای او از بازیگران و مدلها از جمله عکسهایش از مرلین مونرو پس از مرگ این بازیگر بسیار شهرت یافتند.
در اوایل دهه شصت او دو فیلم از مجموعه فیلمهایش با نامهای دنیای کمدی هارولد لوید و سوی مسخره زندگی تهیه کرد. نمایش این دو فیلم سبب جلب توجه دوباره به فیلمهای لوید و چاپ نقدهای مثبت بسیاری درباره فیلمهای او در مطبوعات شد. با این حال لوید برای نمایش فیلمهایش هیچ گاه با شبکههای تلویزیونی به توافق نرسید، زیرا مبغلی که او برای نمایش فیلمهایش طلب میکرد بسیار بالا بود، او برای دو بار نمایش هر فیلمش ۳۰۰ هزار دلار قیمت گذاشته بود که در مقایسه با فیلمهای چاپلین و کیتون برای شبکههای تلویزیونی بسیار گران بودند.
پس از مرگش در سال ۱۹۷۱، حقوق انحصاری فیلمهایش در اختیار کمپانی تایم لایف قرار گرفت که به زودی برخی از آنها را در مجموعه تلویزیونی هارولد بر روی آنتن فرستاد که در بسیاری از کشورها از جمله ایران با گفتار به یاد ماندنی ناصر طهماسب سالها از شبکه دوم تلویزیون ملی ایران پخش میشد. در دهه ۹۰ با کوشش نوهاش سوزان لوید هیس، با اجرای تازهای برای موسیقی توسط یک ارکستر برخی از فیلمهای بلندش روانه بازار دیویدی شدند. در دهه نخست قرن بیست و یکم نیز سرانجام شبکه ترنر کلاسیک مویز آغاز به پخش فیلمهای بازسازی شده هارولد لوید کرد. دو سال پیش نیز یک مجموعه دیویدی با حمایت بنیاد هارولد لوید توسط کمپانی نیولاین سینما از فیلمهای بلند وی و مهمترین آثار کوتاهش در اختیار علاقمندان سینما قرار گرفت. هارولد لوید در سال ۱۹۵۲ اسکار افتخاری آکادمی را برای استادی در سینمای کمدی و شهروند خوب بودن را دریافت کرد .
معرفی برخی از فیلم ها و آثار هارولد لوید :
بپا نیفتی Look Out Below
کارگردان: هال روچ
بازیگران: هارولد لوید – بیبی دانیلز – اسناب پولارد – سامی بروکس – بیلی فی
۱۹۱۹ پاته – صامت – سیاه و سفید – یک حلقه (حدود ۱۰ دقیقه)
از این فیلم مانند بسیاری از آثار لوید در دهۀ ۱۹۱۰ نسخۀ کاملی در دست نیست. البته چهار فیلم دیگر با همین نام وجود دارند که همۀ آنها پیش از ۱۹۳۰ ساخته شده اند.
بپا نیفتی احتمالا سرآغاز فیلم هایی با جلوه های بصری مبتنی بر “ارتفاع” در بین فیلم های لوید بوده است؛ ویژگی ای که به یکی از شاخصه های آثار او بدل شد. در این فیلم از محلی که استودیوی پاته در آن قرار داشت، به عنوان یک مزیت برای لوکیشن استفاده شد. چون ساختمان اصلی استودیو بر فراز تپه ای قرار داشت و تراس آن مشرف به تونلِ گذرگاهِ خیابانی به نام هیل بنا شده بود، کارگردان فیلم (هال روچ) دریافت که اگر فریم تصویر طوری تنظیم گردد که نرده ها و لبۀ تراس در آن دیده نشود، چشم انداز آن وضعیت منحصر به فردی را به نمایش خواهد گذاشت؛ طوری که انگار سوژۀ اصلی در ارتفاع زیادی بر فراز شهر و خیابان هیل قرار دارد. در حالی که در واقع فاصلۀ آن از کف تراس تنها دو تا سه متر بود.
اما در صحنه های پرخطر فیلم های شاخص لوید ترفندی اینچنین در کار نبود. در بیشتر موارد او خود عملیات پرخطر را به همان شکلی که در فیلم دیده می شد انجام می داد. در ۱۹۳۹ لوید در یک برنامۀ تبلیغاتی در برابر دیدگان خبرنگاران و دوربین رسانه ها، عملیات بالانس بر فراز یک آسمانخراش را به نمایش گذاشت و بار دیگر موجب حیرت شد. با این همه، ساده انگارانه است اگر سینمای هارولد لوید را صرفا در حرکات خطرناک و دشوار و آکروباتیک خلاصه کنیم.
گناه هارولد دیدل باک / چهارشنبۀ جنون آمیز The Sin of Harold Diddlebock / Mad Wednesday
کارگردان : پرستن استرجس
فیلمنامه : پرستن استرجس
فیلمبردار : رابرت پیتاک
موزیک : ورنر هیمن
بازیگران : هارولد لوید – جیمی کانلین – ریموند والبرن – ادگار کندی – لایانل استاندر
۱۹۴۷ کالیفرنیا پیکچر – سیاه و سفید – ۸۹ دقیقه
فوتبالیست سابق (هارولد) پس از ۲۰ سال اکنون کارمند اداره است و دل در گروی عشق همکارش دارد. اما شغل خود را از دست می دهد و رویایش فرو می ریزد…
لوید برای آخرین بار به دعوت استرجس مقابل دوربین رفت و این نقش آفرینی برایش بیشتر جنبۀ تفنن داشت؛ چرا که او سال ها پیش از سینما کناره گرفته بود. باتوجه به استقبال متوسط تماشاگران، تهیه کنندۀ فیلم، هاوارد هیوز مدت زمان آن را به ۷۹ دقیقه کاهش داد و نامش را به نام چهارشنبه جنون آمیز تغییر داد و آن را در ۱۹۵۱ دوباره پخش کرد. ۱۰ دقیقۀ ابتدای فیلم شاهد قسمت هایی از فیلم دیگر لوید به نام تازه وارد (۱۹۲۵) هستیم.
مواظب باش پروفسور Professor Beware
کارگردان : الیوت نوجت
فیلمنامه : دلمر دیوز – جک کانینگهام – کلاید بروکمن – کرامپتن هریس – فرانسیس کوکرل – مارتین کوکرل
فیلمبردار : آرچی استوت
بازیگران : هارولد لوید – فیلیس ولش – ریموند والبرن – لایانل استندل – ویلیام فراولی
۱۹۳۸ پارامونت – سیاه و سفید – ۹۳ دقیقه
یک باستان شناس (لوید) را به اتهام سرقت اتومبیل بازداشت می کنند. اما او با ترفندی قانونمند می گریزد و پلیس هم به دنبالش روان می شود… فیلم با شکست کامل تجاری مواجه شد. ضمن آنکه لوید را به دلایل حقوقی مربوط به این فیلم به دادگاه کشاندند. مجموع این شرایط باعث شد او خود را بازنشسته کند. البته در اوایل دهۀ ۱۹۴۰ او تهیه کنندۀ دو فیلم در RKO بود.
راه شیری The Milky Way
کارگردان : لئو مکری – نورمن مک لیود
فیلمنامه : گراور جونز – فرانک باتلر – ریچارد کانل
فیلمبردار : آلفرد گیلکس
موزیک : ویکتور یانگ – تام ساترفیلد
بازیگران : هارولد لوید – آدولف منجو – وری تیسدِیل – هلن مک – ویلیام گارگان – جورج باربیر
۱۹۳۶ پارامونت – سیاه و سفید – ۸۹ دقیقه
شیرفروش خجول (لوید) در زد و خوردی اتفاقی، یک بوکسور حرفه ای را ناکار می کند. مدیر برنامه های آن بوکسور تصمیم می گیرد روی هارولد سرمایه گذاری کند و از او قهرمان بسازد و موقعیت از دست رفتۀ خود را بازیابد… در تیتراژ فیلم، با آرم کمپانی MGM شوخی صورت گرفته است؛ به این شکل که در ابتدا (پس از آرم پارامونت) از درون یک حلقه، کلۀ یک گاو بیرون می آید و مومو می کند. استقبال تماشاگران از فیلم مطلوب نبود و این برای کمدینی چون لوید، آغاز پایان محسوب می شد.
آلت دست The Cat’s-Paw
کارگردان : سام تیلور – هارولد لوید (بدون ذکر نام)
فیلمنامه : سام تیلور – کلاید بروکمن – کلارنس بادینگتون
فیلمبردار : والتر لوندین
موزیک : آلفرد نیومن
بازیگران : هارولد لوید – اونا مرکل – جورج باربیر – نت پندلتون – گریس برادلی
۱۹۳۴ – فاکس – سیاه و سفید – ۱۰۲ دقیقه
پدر هارولد که یک مبلغ مذهبی است او را در کودکی با خود به چین برده و اکنون هارولد پس از ۲۰ سال به امریکا باز می گردد تا همسری برگزیند. در این شرایط ، کارگزارِ دغل یک سیاستمدار، هارولد را وا می دارد تا در انتخابات شهرداری کاندیدا شود; با این فرض که چون او پَپه و ساده لوح به نظر می رسد، کاندیتاتوریِ او بهترین تبلیغ برای رقیبش خواهد بود. انتخابات برگزار می شود، اما این پیش بینی غلط از آب در می آید و مردم به هارولد رای می دهند…
این چهارمین فیلم ناطق لوید را می توان نخستین فیلم واقعا ناطق او دانست؛ از این نظر که ساخت و بافت فیلم ویژگی های یک فیلم ناطق را داراست و صرفا یک اثر صامتِ صداگذاری شده نیست. با این حال فیلم در گیشه شکست خورد و کار را برای لوید بیش از پیش دشوار کرد. این فیلم در ایران به نام پنجۀ گربه نیز شناخته شده است.
دیوانۀ سینما Movie Crazy
کارگردان : کلاید بروکمن – هارولد لوید (بدون ذکر نام)
فیلمنامه : اگنس کریستین – فلیکس آدلر – جان گری
فیلمبردار : والتر لوندین
موزیک : آلفرد نیومن
بازیگران : هارولد لوید – کانستانس کامینز – کنت تامسون – لوئیس کلوزر هیل – اسپنسر چارترز
۱۹۳۲ پارامونت – سیاه و سفید – ۸۱ دقیقه
هارولد عاشق سینماست اما ضمنا دست و پا چلفتی هم هست. او برای جذب در هالیوود به عنوان استعدادی تازه، با ارسال مدارک، شانس خود را امتحان می کند. اشتباهات پیاپی و سوء تفاهم های بی شمار بین هارولد و انسانها و نیز بین هارولد و اشیا، باعث می شود او مدارج ترقی را به طرزی توضیح ناپذیر طی کند و از جایگاه یک سیاهی لشکر به جایگاه سوپر استاری ارتقا یابد .
صدا و تصویر این فیلم به طور جداگانه ضبط شدند و بعدا بر هم انطباق داده شدند. بسیاری از شوخی ها کارکرد سینمای صامت را دارند.دیوانۀ سینما این ظرفیت را داشت که به یک فیلم صامت یک ساعتۀ خیلی خوب تبدیل شود.
عرضه شده در 5 DVD پخش خانگی
