خرید پستی سریال ایرانی پنجمین خورشید

کارگردان: علیرضا افخمی
محصول سال: 1384
کشور: ایران
هنرپیشه ها: حميد گودرزي، مهدي سلوکي، مهوش صبرکن، مريم کاوياني، انوشيروان ارجمند، شهرام قائدي و کاميار محبي و ……..
تعداد قسمت: سری کامل
تعداد ديسک: 3 DVD
فرمت: DVD قابل اجرا روی کامپیوتر و DVD Player خانگی

پرداخت وجه بعد از دریافت کالا درب منزل
قیمت : فقط 4800 تومان

خلاصه داستان سریال پنجمین خورشید :
محسن و همایون در سال 64 زندگی می کنند . خواهر محسن بدلیل وضعیت بد اقتصادی خانواده مجبور شده با کسی که دوست ندارد ازدواج کند .
محسن و همایون بر اثر حادثه اي عتيقه اي خاص پيدا مي كنند كه قابليت سفر در زمان را دارد و مهدي همراه عتقيه 23 سال در زمان سفر مي كند و در سال 1388 در تهران امروز خود را مي يابد . مهدي كه با پديده هاي جديد و دور از ذهن مواجه مي شود دلبسته دختري به نام هما مي شود و اتفاقات ديگري براي او مي افتد كه مجبور به بازگشت به سال 64 مي شود و …
پیش از هر چیز پنجمین خورشید موفقیتش را مدیون عنصری به نام فانتزی یا تخیل است؛ عنصری كه سالهاست در سریالهای سیما فراموش شده و یا اگر هم استفاده شده است، در آثار موسوم به ماورائی بیشتر به سمت درك غلط از معنویت و ماورا سیر كرده تا به سمت تكوین یك ژانر اثرگذار و سرگرمكننده تلویزیونی.
افخمی با كولهباری از تجربه و درك از مخاطب سیما و شرایط امروز او، به سراغ ساخت سریال پنجمین خورشید رفته است؛ سریالی كه بیش از دیگر سریالهای ماه مبارك رمضان و حتی سریالهای قبل از آن نظر مخاطب تلویزیون را بهخود جلب كرده است.
افخمی سعی كرده است از فانتزی تا حدی كه امكانات تكنیكی تلویزیون ما اجازه میدهد بهعنوان ابزاری برای انتقال مفاهیمی مناسب ایام ماه مبارك رمضان استفاده كند. در بهكارگیری این ابزار درست مثل فیلمی چون جومانجی (با بنمایهای تقریبا همانند) سعی شده است كه عنصر تخیل ساز درست در خدمت اهداف فیلمنامه قرار گیرد كه البته به موفقیت همگن هالیوودیاش نیست. در جومانجی عنصر تخیل ساز یك جعبه بازی است كه بازیگران را وارد تونل زمان میكند و خود بهعنوان عنصر، نقش تعیینكنندهای در تمام ساختار فیلمنامه بازی میكند.
اما در پنجمین خورشید افخمی اهمیت چندانی به این عنصر نداده و اصل جابهجایی زمان را پیش روی خود نهاده است
در كشور ما بهدلیل فقر عنصر تخیل و فانتزی حتی در ادبیات ما و یا به روز نشدن و تصویرینشدن برخی از آثار موجود، مخاطبان خیلی زود با اثر دچار تقابل میشوند و به جای لذتبردن از داستان و غوطهور شدن در فضای تخیلی آن خود را درگیر سؤالهای بیپاسخ میكنند. فیلمنامهنویس و كارگردان هم مجبورند حتما به این سؤالهای از پیش تعیین شده پاسخ دهند. بهعنوان مثال در سریال پنجمین خورشید، تلاش محسن برای برگشتن و تغییر شرایط معاصر با مفاهیم قضاوقدر و نگرشهای واقعگرایانه مخاطب ایرانی درگیر میشود.
این امر در مورد سریالهای كمدی صدق نمیكند چون مخاطب كار كمدی اصلا ارزشی برای مفاهیم و تناقضات قائل نیست و به نفع خندیدن تناقضات را میپذیرد. بهعنوان مثال در سریال مسافر زمان كه آنهم براساس الگوی تونل زمانی بود مخاطب با اثر دچار مشكل نمیشد و سریال چه قوی و چه ضعیف با مخاطب خود مشكلی پیدا نمیكند. اما وقتی كه مخاطب با یك سریال جدی آنهم مناسبتی كه قرار است ترویجدهنده مفاهیم مذهبی و یا حداقل اخلاقی باشد ممكن است دچار همان سؤالهای بیپاسخ شود.
سریال افخمی از ساختار خوبی برخوردار است و چنان كه از او انتظار میرود تعلیق خوبی در داستان وجود دارد.
در حقیقت سریال افخمی را باید گام نوینی در عرصه سریالسازی سیما دانست البته اطلاق گام نوین به معنی تائید همهجانبه سریال نیست چرا كه پنجمین خورشید با وجود امتیازاتاش چنانكه ذكر شد دارای اشكالاتی نیز هست اما جسارت افخمی در ارائه داستانی تخیلی آنهم در فضایی جدی باعث شده است كه به عنصر تخیل و تخیلسازی در سالهای آینده در سیما بیشتر بها داده شود و سریالسازی سیما از دایره بستهاش بیرونآید.
البته سریال مسافران هم با وجود اینكه كمدی است اما تاییدكننده این نظر در لزوم ارائه ژانرهای جدید است. بهنظر میرسد تخیل و فانتزی حتی اگر نتواند در آثار جدی عدهای را اقناع كند اما بسیار بهتر از سریالهایی است كه با انتقال مفاهیم جنایی و خشونتبار با روان مخاطب درگیر میشوند.
پرداخت وجه بعد از دریافت کالا درب منزل
قیمت : فقط 4800 تومان

This post has been seen 1506 times.